Добры дзень!
Сёння мы прапануем табе паглядзець відэа, выканаць два заданні і адправіць іх настаўніку на праверку.
МАРШРУТНЫ ЛІСТ
ТЭМА «МНЕ ВЫПАЛА ШЧАСЦЕ ТУТ НАРАДЗІЦЦА»
КЛАС 5-6 (11-12 гадоў)
Дарагі дружа! Пасля ўдзелу ў віртуальным падарожжы (прагляду відэаролікаў, знаёмствам з даследчай работай) ты зможаш: больш даведацца аб культурнай спадчыне сваёй малой радзімы, зразумець непарыўнасць гісторыі вёскі з лёсам яе жыхароў, бліжэй пазнаёміцца са сваім мінулым. Ты будзеш сёння больш паспяховым, калі ў канцы мерапрыемства зможаш запоўніць крыжаванку.
Шаг |
Інструкцыя для вучня |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1 |
Прагляд урыўка з відэа па ссылцы. Глядзі 1 хвіліну (час 01: 00) https://www.youtube.com/watch?time_continue=5&v=CXnyFYeyaGU&feature=emb_logo
QR-код для прагляду пры дапамозе смартфона або планшэта. Пасля прагляду падумай і адкажы. Годам чаго аб’яўлены 2018-2020 год? |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 |
“Мой родны кут, як ты мне мілы!..” – такімі радкамі выказваў Я.Колас любоў да сваёй малой Радзімы. Нездарма, у народзе склалася прыказка – дарагая тая хатка, дзе радзіла мяне матка. Тою хаткаю мы звязаны на ўсё жыццё, і куды б ні закінуў цябе лёс, свой родны куток ты будзеш успамінаць з любасцю, цябе будзе вабіць туды. Першы прыпынак нашага падапрожжа называецца “Паходжанне” Прагляд урыўка з відэа па ссылцы. Глядзі да 4.30 хвілін (час 04:30) Ссылка для прагляду на комп’ютары https://ok.ru/video/37659347474
QR-код для прагляду пры дапамозе смартфона або планшэта. После прагляду фільма выканай прапанаванае далей заданне. Заданне 1. Знайдзі 5 памылак у тэксце. Возера Чырвонае — найбуйнейшае возера Палесціны і трэці па велічыні вадаём Беларусі. Яго яшчэ называюць Жыд-возера (ад слова “жыць”) ці Мір-возера. Легенда распавядае, што жыў у гэтых лясах князь. І быў у яго адзіны сын, апошні ў родзе. Калі надышла пара яго жаніць, здарыўся нечаканы выпадак. Узяў у старога князя ў арэнду замак адзін польскі яўрэй. І пайшла па ўсіх шляхах слава пра дачку карчмара Нару. Заехаў аднойчы туды стары князь і закахаўся. Даведаўся пра тое каханне князь і прагнаў сына. Змураваў тады юнак тайна ад бацькі пасярод вялікага возера церамок і пасяліў у ім сваю мілую. А зіма ў той год трымалася марозная, снежная. Возера лёдам скавала. А прыйшла вясна, вада паднялася, і пайшлі па возеры тоўстыя крыгі. І разбурылі церамок. Даведаўся малады князь, што ніхто з таго вострава і церамка жывы не выплыў. Узышоў на высокі бераг, што векавымі соснамі парос, ды з разбегу ў возера і кінуўся. I завецца з той пары Чырвонае возера яшчэ Мір-возерам. Адна з самых трагічных старонак нашай гісторыі – гэта ВАВ. Інфармацыю аб гэтым ты знойдзеш на другі прыпынку “Гераічнае мінулае”. Прагляд урыўка з відэа па ссылцы. Глядзі да 4.30 хвілін (час 04:30) Ссылка для прагляду на комп’ютары https://www.youtube.com/watch?v=ujcuZEjp-eI&feature=emb_logo
QR-код для прагляду пры дапамозе смартфона або планшэта. После прагляду фільма выканай прапанаванае далей заданне. Заданне 2. Складзі сінквейн. Алгарытм працы над сінквейнам:
Прыклад сінквейна на тэму "Мова": Мова Родная, мілагучная. Люблю, шаную, сагравае. Прыгожа звініць сардэчнаю струною. Радзіма. Наступны прыпынак нашага падарожжа “Ганарымся культурнай спадчынай”. Прагляд даследчай працы. Чытай выдзеленае чырвоным колерам (час 03:00) Ссылка для прагляду на комп’ютары https://puhovichi.schools.by/pages/kulturna-paznavalny-praekt-puhavchy-mnulae-suchasnasts
QR-код для прагляду пры дапамозе смартфона або планшэта. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 |
Рашы красворд Калі ты адкажаш на пытанні па гарызанталі правільна, то па вертыкалі зможаш прачытаць назву сваёй вёскі. Фотаздымак сваіх адказаў адпраў на праверку свайму настаўніку (адрас электроннай пошты puhovichi59@mail.ru) Па гарызанталі: 1. Прозвішча старэйшай жыхаркі вёскі Пухавічы, былой настаўніцы, удзельніцы мясцовага гурта. 2. Згодна з паданнем, ад гэтага назоўніка пайшла назва вёскі Пухавічы. 3. Назва суседняй з намі вёскі, у якой знаходзіўся штаб Каўпака. 4. Назва мясцовага гурта, якому нададзена званне народнага. 5. Якім слуцкім князям належала вёска Пухавічы. 6.Што ў нашай вёсцы пабудавалі на месцы разбуранай царквы? 7.Назва мясцовага возера. 8.Ад назвы якой рыбы, згодна з адным з паданняў, пайшла назва нашага возера.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4 |
Для цікаўных! Ты можаш пашырыць свае веды, калі: Праглядзіш дадзены ў спасылках( глядзі вышэй указаныя спасылкі) матэрыял цалкам і наведаеш мясцовы школьны музей, завітаеш у мясцовы ДК і пагутарыш са сваімі роднымі і аднавяскоўцамі. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5 |
Задай пытанні настаўніку пры ўзнікненні цяжкасцяў (калі яны былі) (адрас электроннай пошты puhovichi59@mail.ru) |
Дзякуй за працу! Ты малайчына!